زیر آسمان خدا

زمین شناسی معدن اجتماع اقتصاد قرآن

زیر آسمان خدا

زمین شناسی معدن اجتماع اقتصاد قرآن

حجاب از دیدگاه قرآن

در آیات بسیاری لزوم پوشش  خانمها در اجتماع توصیه شده است. به عنوان نمونه در آیه 31 سوره مبارکه نور به زنان توصیه شده اندامشان را بپوشانند و از مقنعه استفاده کنند و آرایش خود را جز برای محارم خود ظاهر نسازند. در جایی دیگر در سوره مبارکه احزاب آیه 59 آمده : ای پیامبر به زنان مومن بگو خود را با چادر بپوشانند تا از جسارت وتعرض  هوسرانان آزارنکشند.

مطلب جالبی با همین موضوع از یکی از دوستان خواندم که در لینک زیر می توانید ببینید.

http://montazerane-zohor.blogsky.com

ابلیس

همه ما سرگذشت شیطان و اینکه بر انسان سجده نکرد را می دانیم (سوره مبارکه ص آیات 71 تا 85   و ...) در آیات مختلفی از قرآن آمده که شیطان برای انسان دشمن آشکاری است (سوره زخرف آیه 62 ، یس 60 ، یوسف 5 و ...) . شیطان دنیا و آخرت انسان را نابود می کند. برای مقابله با دشمنان طبیعی انسان راههایی پیدا شده اما راه مقابله با شیطان چیست؟ همانطور که اشاره شد در سوره مبارکه ص شیطان قسم خورده که تمام انسانها جز بندگان خالص خدا را گمراه کند. به وضوح مشخص می شود راه مقابله با شیطان خلوص در کارها یعنی برای و تنها برای  رضای خدا باشد و اجر و مزد کار را تنها از خدا بخواهیم.

این مساله روز کشور ماست. فرد پولداری درانجام پروژه ای کمک می کند ولی متاسفانه تا آن سر دنیا همه می فهمند که این کار را فلانی انجام داده است. اینجاست که شیطان به راحتی وارد می شود و مقاصد خودش را پیاده می گند. انفاق از مالی که زکاتش داده شده به صورت آشکار و نهان از نظر قرآن پسندیده است  و حتی به عنوان بهترین تجارت بیان شده است(سوره مبارکه فاطر آیه 29  و ...).